Labels

Thursday, October 23, 2003

KARYA SASTERA ALAM SIBER

[iklan]
KARYA SASTERA ALAM SIBER

Bagi peminat dan pencinta sastera seperti sajak, cerpen , novel, pantun, gurindam, seloka, haiku, sajen dan sebagainya anda berpeluang membaca, mendengar dan menonton karya sastera tersebut yang lebih dikenali sebagai esastera.

Komuniti eSastera ini telah diwujudkan setahun yang lalu dan diasaskan oleh Prof Ir. Dr. Wan Abu Bakar, Dekan Fakulti Kejuruteraan, Universiti Malaya. Selama ini komuniti ini adalah khusus kepada ahli sahaja. Walau bagaimanapun sejak 2 hari yang lalu, Founder telah membuka komuniti ini supaya boleh dipreview oleh semua. Berbanding dengan komuniti lain seperti melayu.com misalnya, saya berpendapat komuniti eSastera ini adalah lebih terkawal dan profesional sifatnya. Komuniti juga kerap kali mengadakan perjumpaan sesama ahli dan telah membukukan hasil karya mereka serta telah mengadakan Anugerah Penyair Alam Siber bagi kategori sajak dan sajen (Sajak Jenaka).

Jom kita ke eSastera.com bagi membaca, mendengar deklamasi atau menonton sedutan video karya sastera. Walau bagaimanapun jika anda ingin turut serta dalam komuniti sebagai penyumbang, pendaftaran (percuma) adalah diperlukan.

Sajak : http://www.communityzero.com/penyair

Sajen: http://www.communityzero.com/sajen

Haiku: http://www.communityzero.com/haiku
dan banyak lagi....


No comments: