Labels

Sunday, October 05, 2003

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Semasa menungu-nunggu M diservis siang tadi, saya terbaca sebuah artikel daripada Azizi Ali [pengarang jutawan yang mengarang buku bagaimana menjadi jutawan - saya dah khatam sebuah dan tengah baca sebuah lagi buku beliau. Bila saya dah jadi jutawan nanti, saya beritahulah macamana ya :-)] yang mencadangkan supaya Kuala Lumpur ditukar nama secara rasmi kepada KL sahaja. Menarik dan kreatif saya rasa cadangan ini sebab... "kuala lumpur" macam kotor (berlumpur), susah sebut (mat salleh sebut sebagai Kuala Lahm-per dan orang Jepun sebut Kuara Rumpur. Lagi satunya, masih belum ada bandar di dunia yang dinamakan dengan huruf begini secara rasmi.

Cuma.... kot nanti "KL" disebut sebagai "kayel" :-)

No comments: