Labels

Saturday, April 09, 2005

TENSEN

AH tensennya......

Saya mengalami "sakit kepala" dah beberapa lama. Dulu talah panadol. Bila panadol tak berkesan telan ponstan pulak. Lepas tu ponstanpun dah tak main lagi. Tidurpun tak dapat membantu. Mula-mula ingatkan darah tinggi. Lepas tu ingatkan megren. Macam-macam yang diingat. Sampai satu ketika tu ingat mati... ingatkan barah otaklah macam-macam ingat (dan macam-macam lupa).

Lepas naik turun klinik dan hospital dan pakar, ah doktor kata awak menghidapi Tension Headaches atau dikenali juga sebagai stress headache. Penyakit ini tidaklah teruk sangat berbanding dengan migrain headache yang teruk. Ubatnya senang saja, kita bagi awak "minyak kuda" dan sapu saja pada tempat yang tensen tu, biasanya di bahagian belakang dekat tengkok. Ala.... doktor, minyak kuda sapa pulak nak sapukan, ubat lain tak ada ke?. OK kalau gitu saya bagi awak "minyak kuda" dalam bentuk kapsul (dah lupa nama saintifiknya), awak telan saja dan dia akan urut awak dari dalam. Selesai masalah. Cubalah ubat ini.

Alhamdulillah mujarab....

Ni tengah tensen lagi ni.... Sehari sebelum ke Jepun ari tu, naik turun pejabat JICA untuk siapkan dan hantar laporan kewangan tahun fiscal 2004 dan permohonan geran fiscal 2005. Ingatkan dah OK semuanya. Sehari sebelum balik, dapat mesej, sampai Malaysia, terus datang ofis, kita bincang fasal laporan kewangan dan audit serta permohonan geran ni, banyak benda kena dibetulkan. Oh tensennya... orang lain buat apa?. tensen... tensen.

Ni dalam perjalanan ke PD pulak ni, ambil cuti rehat sebab nak hadir seminar mengenai perkhidmatan sendiri. Orang lain pergi atas tujuan rasmi, siap boleh buat tuntutan lagi, kita pergi atas cuti rehat dan atas perbelanjaan sendiri. Kesiannya kat aku dan padan muka aku. Dahlah tu, sesi bermula semalam lagi...

tensen... tensen.

[Entri ini dipos hari Jumaat, Blogger problem, Ini baru keluar, sekadar nak menambah lagi tensen...]

No comments: