Labels

Sunday, April 24, 2005

BERITA BODOHMENARIK MINGGU INI

SEMALAM seorang rakyat jelata diberitakan nak buat myKAD, tapi diberitahu nombor dah habis dan ia perlu datang jam 6am untuk dapatkan nombor.

HARI INI pihak berkuasa tersebut menafikan berita dan cerita tersebut. Kononnya ia tidak benar dan lagi rakyat jelata tersebut akan disaman setelah laporan polis dibuat bahawa ia telah merentap dan mencuri notis jabatan tersebut. Yang menariknya, notis tersebut ialah sehelai kertas dengan berdakwat merah bertulis tangan. YAng menjadikan notis tersebut tersangat mahal ialah ia tidak koyak walaupun direntap semasa ia dicuri. Agak-agaknya notis tersebut juga tidak basah bila direndam air dan tidak hangus bila dibakar api.

Nasiblah engkau, mengapa dicuri kertas notis yang begitu mahal harganya itu. Kemana lagi hendak mengadu?. MAsakan biro aduan MCA akan layan hal-hal sebegini?. Nak harapkan ahli parlimen, siang-siang lagi menteri yang jaga hal ehwal parlimen dah cakap, ahli parlimen jangan bahas perkara bodoh kat parlimen. Mengapa cakap pasal pakaian pramugari MAS yang ketat? Mengapa cakap pasal nak beri dadah percuma kepada penagih? Itu kan isu bodoh belaka?. Jadi sudah tentu tidak ada agaknya ahli parlimen yang berani nak caklap pasal notis jabatan dicuri disebalik isu sebenar untuk meningkatkan perkhidmatan jabatan.

Terjunlah luncai dengan labu-labunya.

No comments: