Labels

Thursday, April 28, 2005

HARI INI : PERKARA YANG HENDAK DIBUAT

DAH selesai beberapa perkara semalam, hari ni nak deraf satu surat kepada bank kad kredit, nak minta dibatalkan. Lepas tu nak gunting saja kad Visa dan Kad Master dari bank antarabangsa tersebut.

Alkisahnya begini. Masa pergi obersi baru-baru ni, pergilah ke kedai Vodafone untuk sewa telefon. Kat kedai ni cuma ada seorang sahaja yang boleh berbahasa Inggeris, jadi kenalah book masa dia. Bila dah settle semua perkara, bila tiba time nak bayar, hulur Visa. Beberapa minit kemudian dia datang dang cakap, maaf kad tuan tidak diterima. Lepas tu hulur pula Mastercard. Beberapa minit kemudian dia datang lagi dengan masalah yang sama. Kedua-dua kad tersebut dari sebuah bank antarabangsa yang beroperasi di Malaysia. Pada mulanya rasa gahlah gunakan kad kredit emas dari bank antarabangsa konon. Tapi hutang tak ada, masalah tak ada, tetiba jer transaksi tak boleh dibuat.

Akhirnya nasib baik ada lagi sekeping kad kredit biasa dari sebuah bank tempatan. Bila hulur kad tersebut, beberapa minit kemudian pekedai itu datang semula dengan senyuman mengatakan ia telah diterima. Alhamdulillah.

Jadi, hari ini (ambil masa yang lama sebab sibuk..... ) nak gunting kedua-dua kad tersebut dan nak minta mereka batalkan saja kad yang emas yang tak berguna tu (geram ni....).

No comments: