Labels

Thursday, April 28, 2005

CERITA SEMALAM

SECARA kebetulan, memang hari ni nak cerita pasal cerita semalam. Ia itu proses menghantar borang cukai pendapatan ke LHDN. Lepas tu kat TagBoard Zino pulak menyapa 'zino: MBA: borang income tax dah hantar ke belum ? hehe , come joint http://www.tribetoyota.com.my/'.

Ya borang taksiran cukai pendapatan telah dihantar kepada LHDN apabila orang LHDN datang ke pejabat untuk tunjuk cara-cara isi borang serta cara-cara nak kira. Nasib baik mereka datang, sebab ternyata banyak terdapat kesalahan yang merugikan semasa mengisi borang tersebut. Jadi mereka tolong kirakan, tolong blankco dan isi semula. Bagus teramat usaha mereka ni. Almaklumlah cukai sendiri perlu dikira sendiri, jadi depapun adalah masa nak buat benda lain pulak.

Sekarang borang J tidak dikeluarkan lagi. Jadi bagi sesiapa yang teringin nak buat loan ke, nak jadi penjamin ke, nak apa-apa yang melibatkan borang J, perlulah fotostat borang BE tu dan minta LHDN cop pada borang tersebut. Nilai fotocopy borang BE sekarang sudah menyamai borang J.

Toyota Tribute
OK thanks Zino mengenai laman web tu. Dah masuk dan dah register. Banyak juga faedahnya. Cumanya Forum kat situ lain macam sikit berbanding dengan forum-forum tempat lain, tidak berapa mesra pengguna.

No comments: