Labels

Sunday, July 12, 2009

UK; KL-AMSTERDAM


“Jika boleh, cuba elakkan mendarat di lapatnagnterbang Heathrow, London. Ia sangat sibuk. Imigresen di situ sangat tegas. Apatah lagi kamu dating sekeluarga dengan anak-anak kecil. Beg-beg kamu yang berisi bermacam-macam bekalan itu mungkin akan diperiksa 100% oleh pihak imigresen dan kastam”


Berdasarkan pesanan ini, saya meminta kepada pihak JPA supaya mencari penerbangan kami terus ke Leeds. Kerani bertugas di Bahagian Latihan JPA tidak banyak karenah. Kami diberikan tiket penerbangan Kuala Lumpur ke Amsterdam dan Amsterdam ke Leeds.

Penerbangan ini adalah merupakan perjalanan pertama kami sekeluarga ke luar negara. Hari Sabtu jam 8.30 pagi kami telah tiba di lapangan terbang untuk penerbangan jam 11.55 pagi. Di sana kami menemui Ahmad Hussin daripada SUK Johor sekeluarga dan Wan Roshidah daripada SUK Terengganu. Kesemua kami dalam penerbangan yang sama dan menuju ke destinasi yang serupa, iaitu Leeds.

Saya bertujuh, Ahmad berlima dan Cik Wan. 13 orang semuanya. Saya sendiri membawa barangan seberat 210kg. Ia itu maksima untuk 30kg seorang bagi penerbangan kelas bisnes.

Apa yang dibawa?. [bersambung]

2 comments:

Cat Cat said...

Have a safe trip.

fusarium solani said...

Che Mat,
Selamat pergi dan pulang. :)