Labels

Friday, July 17, 2009

SEMALAM HARI KHAMIS (HARI INI JUMAAT)

CATATAN saya sentiasa terlewat satu hari kerana ketiadaan talian internet di hotel. Ada sebenarnya, T-Mobile tetapi kadarnya saya kira adalah sangat mahal. Jika kita melanggan broadband Maxis, ia boleh roaming dan harganya adalah 50% lebih murah berbanding harga biasa. Saya gunakan Celcom. Untuk itu saya buat catatan dalam bilik darjah sahajalah.

Sepagi suntuk Khamis, tidak ada satu subjekpun yang diajar. Pensyarah suruh buat power point sebagai persediaan persembahan hari Jumaat minggu hadapan. Ebtah mengapa dia risau sangat mengenai persembahan seminggu lagi, entahlah. Persembahan ini ialah mengenai diri, apa buat, software apa pakai dan apa faedah kursus apabila pulang nanti. Adalah lebih baik persembahan ini dibuat pada hari pertama lagi.

Selepas makan tengahari, seorang demi seorang keluar dan balik ke hotel. Saya juga menyusul. Pulang ke hotel dan menulis buku. Hasilnya buku "Travelog UK" saya sudah mencapai 93 muka surat. Datang pagi-pagi hari ini (Jumaat) dan telah siap dicetak. Ia untuk bahan bacaan semasa dalam keretapi ke Sheffied nanti.

Dalam perjalanan pulang ke hotel semalam, saya bertemu dengan Mohammed Lawal yang keluar dari hotel untuk bersiar-siar. Boring duduk dalam kelas katanya. Saya agak selepas makan tengahari hanya tinggal Zubaida dan Lalote saghaja. Kedua-duanya dari Nigeria.

Dalam perjalanan ke hotel saya singgah di lima atau enam kedai charity. Beli sebuah buku 'round the word in 80 days' dengan harga UKP1. Leoas itu beli sepasang kot dengan harga UKP12 dan sehelai kot dengan harga UKP4.5. Bergaya sakanlah nanti...

Mohammed Lawal ajak ke masjid hari ini. Hajat di hati hendak jamak Zohor dan Asar. Namun ikut sahajalah Lawal ini. Balik hotel solat Asar baru ke stesen keretapi untuk ke Sheffield.

Cheers!

No comments: