Labels

Friday, July 03, 2009

INTIM: INFRA TARAF DUNIA, MENTALITI TARAF?

SELAMA empat (4) hari kami berkursus di INTAN Wilayah Timur atau INTIM. Lokasi ini baru sahaja menjadi tuan rumah kepada persidangan perkhidmatan awam komanwel beberapa hari sebelum itu. Pengarahnya berkata, kilauan lantai masih lagi dapat dirasai oleh kami. Kemudahan yang disediakan kepada kami adalah WOW !. Lebih hebat daripada hotel-hotel di Pantai Timur. Lokasinya betul-betul di tepi Laut Cina Selatan. Kapal-kapal berlabuh bagaikan kereta menunggu di plaza tol lagaknya.

Selepas kursus, saya memandu lebih 100km untuk pulang ke kampung, menjenguk emak barang semalam. Tiba di rumah, saya perasan yang telefon bimbit (kedua) saya tidak ikut bersama. Fikir-punya-fikir punya fikir, sahlah ia ditinggalkan di bilik asrama.

Dipendekkan cerita, pagi tadi semasa dalam perjalanan balik semula ke KL, saya singgah di INTIM dan mengambil semula Treo 680 saya. Jodoh kami masih panjang.

Kebetulan hari ini (Jumaat, hari cuti di Terengganu), beratus-ratus calon PTD sedang menghadiri sesi PAC (PTD Assesement Centre). Pegawai yang menjaga hal ehwal domestik di situ berkata, "memang banyak barang tertinggal dan jarang sangat yang tidak ditemui semula oleh pemiliknya. Insyaallah selamat".

Inilah yang dikatakan Infrastruktur Kelas Dunia, Minda Kelas Planet!.

Terima kasih Tuan Haji Abdul Rahman, Pengarah INTIM.

1 comment:

Anonymous said...

kisah memberi halaman baru buat kami. terima kasih .