Labels

Monday, July 27, 2009

MAKAN PAGI TERAKHIR DI WORTHING


SETIAP pagi, makan pagi di hotel The Kingsway ini saya bersendirian. Ia sepatutnya untuk 10 orang. Orang lain semua lewat dan saya tepat 7.30am sudah duduk di sini, memulakan makan separa buffet. Lepas makan 8am terus mengangkat langkah menuju ke kelas beberapa batu (bukan km) jauhnya.

Makanan bufet yang disediakan cuma air buahan, air kopi dan teh, cereal, susu, prun dan yogurt. Banyak bunyinya, tetapi ia bukan makanan, lebih kepada minuman. Selebihnya kena order dan menu dalam order yang boleh dimakan cuma toast dan telor sahaja. Makan setiap hari saya makan 2 keping toast dan telor setengah masak.





Ini ialah rupa telor 'setengah masak' di sini. Ia sangat masak hinggakan kulit telorpun naik retak. Sudahlah begitu, lambat pulak ia disiapkan. Tidak kurang 30 minit saya perlu menunggu. Saya jangkakan mesti ada alat tertentu untuk rebus telor ini seperti di tempat kita. Hari ini tukang masak (chef) cuti dan telor setengah masak tidak dapat disediakan. Hebat sungguh nasib telor di sini, ia perlu direbus oleh chef.

1 comment:

Cat Cat said...

Mesti MBA rasa sedih nak tinggalkan UK...