Labels

Saturday, November 20, 2004

SERVIS KERETA


SEMALAM hantar kereta untuk servis buat kesekian kalinya seawal 7:30am. Ingat kan awal, tapi dapat nombor 22. Kemudian terjumpa kawan lama yang memang dah lama tak jumpa.
"engkau dah berapa lama pakai kereta ni"
"ntah 3 tahun kot"
"woit! apasal kau hantar keter sini, tak mahal ke?. waranty dah habis dah kalau 3 tahun. Aku first time saja antor, lepas tu bawah pokoklah jawabnya"
"a'a mahal, sekali antor dekat setengah ribu. Ntah ngapa aku hantar sini, bodohnya aku"

Entah mengapa aku jadi bodo begitu, aku ingat aku dah cerdik...
Lepas tu aku jadi 2X bodo bila janji siap 4:30 tapi bila datang 5:30 baru siap. Haprak punya servis. Tempat servis berjenama ni, macam2 poster khidmat pelanggan ada. Tapi ngko sebagai pelanggan mati kehausanlah tunggu ngko punya kereta nak siap. Taim nak beli dulu, 5 minit siap bagi 2 kotak air lagi. Lepas tu kan, jika ngko beli kereta jenama yang sama dari oversea, atau keta recond, mampus dia tak akan terima servis. Kali ini siapa pulak yang bodo?

Memang sudah menjadi resam rakyat malaysia, servis pertama saja akan dibuat di tempat/ agen asal, lepas tu kat pomen bawah pokoklah jawabnya dan aku juga akan jadi rakyat biasa malaysia selepas ini... Moga-moga jimat duit aku setengah ribu setiap kali servis.

No comments: