Labels

Friday, September 05, 2003

RING RING RING

RING RING RING




RING RING RING


Aku merasa berdosa
Melayani panggilan teman lama
Bercerita mengenai kisah duka
Semasa kami muda-muda


Aku merasa berdosa
Tanpa gusar mendengar
Kisah seorang isteri muda
Merengek minta gilirannya ditunai


Aku merasa berdosa
Kerana mencuri dengar
Kisah andalusia bersama kekasihnya
Memadu asmara


Aku merasa berdosa
Kerana membenarkan  ibu muda
Seorang staf bawahan
Menggunakan telefon awam
Sekadar ingin mengingatkan ibunya
Memberi ubat kepada anaknya yang demam


Aku merasa berdosa
Kerana sering mengungkit
Guna telefon sendiri bagi urusan rasmi


Ring ring ring….
Alahai telefon berdering lagi
Hendak dijawab takut berdosa
Mungkin dari taulan, sekadar untuk bersembang
Tidak dijawab takut berdosa
Mungkin dari yang berhak minta pertolongan
Antara jawab dengan tidak – juga takut berdosa
Membiarkan penantian orang


Alangkah bagusnya jika tiada telefon  talian terus
Bolehlah aku mengumpul dosa lagi
Mengumpat pemilik baru
Yang selalu menyalahgunakannya.


 

helpdesk EGAG 4September2003

No comments: