Labels

Tuesday, June 29, 2004

APA ANDA AKAN BUAT JIKA ....

Apa yang anda akan lakukan jika:-
1. Anak anda dipukul oleh rakan sepermainannya hingga luka-luka?
2. Anda ada perjumpaan penting urusan pejabat sedangkan ahli keluarga anda dalam kecemasan?

HOSPITAL SELAYANG

selamat datang
selayang yang penyayang
hospital I.T



6:15pm: Tiba di rumah dari ofis. Terus solat dan bila turun, anak bongsu terus memberi tahu dalam pelatnya bahawa abangnya sedang menangis. "Ah biasalah, biarlah abang Budin tu, dia kan biasa nangis". "Bah..bah..bah... mayi, engok. mayi engok Akun unjuk" Akun terus menarik tangan abahnya mendapatkan Budin yang sedang menangis di sofa.

Kelopak mata lebam, mata merah dan kening berdarah. Masyaallah!!. "Apa dah jadi ni Budin?". "Kawan pukul dengan kayu kat mata". "Maknya.... anak awak teruk kena pukul ni, berdarah mata" Selepas kami membebel pada budak degil yang memukul tu (hairan tak lari pulak tu....) "@#$&^%$##@!(**&(&&^%%$$##...", kami bawa dia sekali ke klinik berdekatan. GP kat klinik tu kata kes ini terus dan tidak boleh dirawat di klinik, sebaliknya menulis surat supaya dirujuk ke HKL.

7:30pm: Telefon dengan pihak yang sepatutnya mengadakan temujanji malam nanti untuk membatal atau menangguhkan temujanji atau datang saja ke hospital Selayang untuk sesi pertemuan. Walaupun GP syorkan ke HKL, namun mengenangkan keadaan Jabatan Kecemasan HKL yang sentiasa cemas, buat keputusan untuk ke hospital Selayang (HS). Selepas emak Budin jumpa ibu budak tu dan "menerangkan" apa yang telah berlaku, pulang ke rumah untuk solat maghrib dan seterusnya ke HS. Biasanya melalui MRR2 di waktu begini agak selesa, namun ada kemalangan di Batu Caves yang melibatkan beberapa buah kereta yang membuatkan jalanraya mengalami kesesakan luar biasa.

8:30pm: Tiba di Jabatan Kecemasan HS. Buat pemeriksaan, ambil nombor, duduk menunggu pemeriksaan (oleh jururawat), duduk lagi kemudian rawatan oleh doktor, duduk lagi dan ke kaunter farmasi. Sambil urusan-urusan ini dilakukan oleh isteri, saya sempat mengadakan mesyuarat dengan pihak-pihak terlibat yang telah membuat temujanji di wakaf HS. Mesyuarat ini mencapai matlamatnya. Kemudian kami pindah ke warung Tuuuu Dia Pak Tam kat Bandar Baru Selayang untuk melayan perut yang semenjak siang tadi tidak diisi.

12:30am: Tiba di rumah dan anak-anak masih belum tidur, setia menunggu adik mereka yang tercedera. Kemudian kamipun ZZzzzzzzz keletihan semuanya.

3:30am: Terjaga, solat Isya' dan update blog ini. Keadaan Budin masih belum dapat dipastikan hingga kini kerana masih tidur. Walau bagaimanapun doktor telah memberi surat khas untuk dirujuk semula ke ED HS jika beberapa simpton timbul nanti.

4:30am: Tidur semula .....

1 comment:

Anonymous said...

moral citer???????