Labels

Tuesday, June 01, 2004

YANG :) dan YANG (:

SEMALAM adalah hari terakhir di pejabat lama dan hari ini akan melangkah melapor diri di pejabat baru. Dari Mac hingga Jun ini sudah empat buah pejabat dihuni. Ia merupakan satu rekod peribadi yang mungkin tidak dapat diatasi lagi.

Dalam mesyuarat terakhir semalam, mba merapulah sikit dengan anak buah. "Dari sejarah jabatan kita, bos datang dan pergi. Bos tak penting sebenarnya. Sesiapa saja boleh duduk atas kerusi (baca: panas) saya ni, tak kisah sesiapapun sebenarnya. Tapi yang penting adalah anda semua. Sebenarnya andalah yang menggerakkan jabatan ini. Esok secara rasminya pengganti saya akan melapor diri. Anda berilah sokongan kepada beliau sebagaimana yang anda telah berikan kepada saya. Saya berbangga duduk dan bekerja di sini. Anda semua adalah yang cemerlang, yang terbaik di sini. Cuma satu saja yang saya nak tinggalkan pesan. Ia itu dokumentasi. Banyak orang boleh bekerja dengan cemerlang, namun harus diingat bahawa kita dinilai melalui kertas, melalui dokumentasi. Segala perkara yang legal dihalusi melalui dokumentasi. Oleh itu saya sangat berharap semoga segala dokumentasi standard seperti fail meja, SKT, manual prosedur kerja, standard operation prosedur (SOP) dan projek akreditasi kita diteruskan dengan jayanya tanpa mengira siapa yang akan mengetuai anda di sini".

-----------------------------------------------------
Di antara yang :)

memang mba bab bab menulis ni cayalah. Itu yang syok baca bloger dia... boleh buat tersenyum sorang-sorang.
| yani | 2004/05/29 2:28 PM |

---------
Aku yang tengah carca marba
Bismillah,

2 hari nih aku tengah takdak mood nak menulis . Aku tengah berperang mencari jawapan dan alasan untuk aku meneruskan penulisan berkaitan dengan kehidupanku. Aku telah jelaskan bahawa apabila aku menulis ,maka diri aku yang sebenar akan mula muncul .Aku tak suka !! aku tak suka diri aku yang serba lemah dan daif ini diketahui kerana apabila aku menulis aku menulis dari hati.Aku tak mahu isi hati aku diketahui oleh beberapa orang yang aku tak suka. Selagi aku ada di atas garis yang dibenarkan ..biarkan aku jangan kaco!! ... Hidup aku berkocak dan carca marba !! Mungkin aku telah melakukan kesilapan kerna menghebahkan weblog ini. Perlukah aku menulis lagi? aku hampir-hampir mendelete weblog ini ... tetapi ketika aku tidak keharuan itu..aku telah bertamu di teratak abang MBA ..

Cebisan kata-katanya merawat luka yang kembali berdarah ini .terima kasih .Nampaknya aku harus terus menulis..hehe.

(Ini tidak berkaitan dengan geju dan kawan-kawan yang baik dengan aku)


posted by syeikh at 2:44 PM | Comments (5) | Trackback (0)
-----------

Yang :( pulak, lainkali sajalah. ;-)


2 comments:

slayer said...

saya tidak pernah berkesempatan untuk bersemuka dengan mba, dan saya juga tidak berkesempatan untuk membelek2 galeri album mba.. jesteru itu, saya tidak mengenali rupa fizikal mba..

hari nie.. tempat saya bekerja menerima seorang bos baru.. bos baru tu adalah seorang kakitangan kerajaan..

hmm.... takkan lah mba pindah kat opis aku nie..:-?

syeikh al yabani said...

ekkk! macam kenal tulisan tuh? hehe