Labels

Thursday, June 10, 2004

SELAMAT HARI WEBLOG




tekun menulis
malam bertukar siang
ketagih blog


SEMALAM (9 Jun) adalah merupakan hari Weblog antarabangsa. Selamat menyambut hari weblog kepada semua penulis dan pembaca blog. Pertama kali saya menulis blog pada 12 Ogos 2002. Sehingga kini saya sudah menulis sebanyak 331 posting. Pada awalnya sekali sekala dan kemudiannya setiap hari saya menulis, kini penulis bercuti di hujung minggu.

Mengapa saya menulis?. Tiada sebab yang konkrit, mungkin secara suka-suka sahaja dan lama kelamaan mula ketagih ;-)

Apa faedahnya menulis blog?. Banyak faedahnya setakat ini. Umpamanya banyak dapat kawan baru di alam maya dan alam nyata.

Tak menyesal menulis weblog?. Ada juga kalanya terasa begitu. Saya sudah bekerja di empat buah pejabat sejak menulis blog. (Saya rasa) ketiga-tiga tempat sebelum ini tulisan saya tidak dibaca oleh rakan sepejabat, namun kini ia telah dibaca dan mula dibincangkan. Mungkin saya akan berhenti menulis atau mengubah kepada tema lain pula.

Sampai bila ingin menulis?.Setiap yang bermula mesti akan berakhir. Apabila tiba masanya saya akan berhenti jua.

Ada kenangan untuk dikongsi?. Setiap yang ditulis boleh dikongsi.



No comments: