Labels

Friday, June 18, 2004

BERBAKTI KEPADA TANAH






meluncur laju
bualan kian rancak
menuju stesen



LOKASI: Dalam ERL dari KLIA ke KLSentral
MASA: Malam
TEMA: Sembang-sembang perkenalan

Aku: Apa business datuk?
Dia: Macam-macam. Construction ada, retails ada dan syarikat bas juga ada.
Aku: oooo .... hebat tu.
Dia: Saya ada restoran Jepun kat Malaysia dan restoran Melayu kat Jepun. Ada kilang roti (halal) kat Jepun ...
Aku: Ohhh sungguh menarik, siapa yang uruskan?. Siapa pekerjanya?
Dia: Anak beranak belaka. Saya beri dia kursus di Jepun, saya beri dia kerja. Senang gitu, susah nak lari. Anak beranak.
Aku: Menariklah.... ada peluang?
Dia: Kalau ada sedara mara nak belajar bertani kat Jepun saya boleh uruskan. Selain dari itu, jika ada anak dapat 5A dalam SPM, saya boleh uruskan belajar kat Jepun dan dapat biasiswa penuh kerajaan Jepun. Hmmmm kalau pergi mengikut kerajaan, kena ada 9 atau 10A tu....
Dia: Saya ada kawan kat Jepun. Dia ada 2 hektar tanah ditanam mangga. Pendapatan dia ialah RM8 juta setahun. Yalah, 8juta di sana tak sama dengan di sini. Kat sini boleh dikatakan dia dapat 200,000lah bersih setahun. Masih banyak tu...
ERL: Kita telah tiba di stesen KLSentral. Terima kasih kerana bersama kami. ....





Itulah tulis apa2 pun .......!
Tapi kan...kalau mba tulis ttg padi, gunung, bunga...selamat kot???
tomohiko | Email | Homepage | 06.10.04 - 9:31 am | #

No comments: