Labels

Wednesday, April 22, 2009

SAYA PUN MELAYU


PERTAMA kali saya bertemu dengan "Saya Pun Melayu (SPM)" adalah di Pesta Buku Antarabangsa KL 2009. Namun kerana matlamatnya satu, iaiatu ke PTS saya hanya sempat menjeling sahaja. Tadi saya temuinya lagi di Lapangaterbang Pulau Pinang. Akhirnya SPM mengikut saya pulang ke Kuala Lumpur menaiki pesawat MAS kelas pertama.

Kini saya sedang membelek-belek SPM di atas katil yang menjadi teman tidur saya pada malam ini. Isteri saya di luar stesen.

8 comments:

Cat Cat said...

MBA,
Nampak cam best aje buku SPM ni. Dah lama Cath tak baca buku terbitan orang Malaysia. Susah nak carik buku sebegitu di sini.

mba2u said...

Cath;

Manuskrip buku saya "Travelog Jepun" telah dihantar ke penerbit. Sekiranya telah diterbitkan nanati, bolehlah saya hantar ke USA.

Cat Cat said...

Oh, terima kasih saudara MBA. Nanti Cath akan uruskan ongkos-nya, ok?

Unknown said...

Salam,

Kita ni macam ada jodoh. Saya pun baru mula baca buku ini. Saya beli di Pesta Buku.

Bagaimana urusan kelmarin?

mba2u said...

Salam Jiwa Rasa;

Semalam mmg tiba lewat. Oleh kerana saya yg mempengerusikan mesyuarat, mesyuaratpun jadi lewatlah. Habis mesyuarat terus ke airport semula.

Bila sebut nama you, Pengarah H.Kepala batas mmg tahu.

Terima kasih banyak. Nanti saya SMS my hp.

Anonymous said...

SAYA ORANG JAWA

aofuad said...

MBA,
Zaid Ibrahim keturunan mamak, bukan melayu.

mba2u said...

Kolonel;

ZI tulis dalam buku ini dia adalah Melayu. Melayu bukan kerana perlembagaan, bukan melayu siam, bukan melayu turki, bukan melayu campuran, tetapi sebenar2nya melayu.

Kolonel ada bukti bahawa dia adalah mamak?