Labels

Sunday, April 05, 2009

JANDA BAIK LAGI



SABTU 4 April kami ber-8 berkayuh lagi di Janda Baik. 2 RB dan 6 MB. Kayuhan bermula 8.30am dan berakhir 12.30pm. Jarak kayuhan cuma 33km sahaja. Namun oleh kerana berbukit-bukit, maka purata kelajuan cuma 18km sejam sahaja.

Kayuhan begini kira "doable"lah. Bak kata Grannits "Sapa tak mai rugi. The most challenging ride so far. Dr T saja je nak encourage kami gang2 MTB. Dia dan MBA kayuh selamba je. Kami yg tercungap2. Anyway, looking fwd to Gombak to Genting Sempah with my faithful MTB. Bentong - surrenderla. Tunggu cerita dgn Lan utk beli Bianchi Titanium. He.. he.."

Sebenarnya bukan sepanjang 33km itu kayuhan selamba. Ada juga tempat yang saya tercungap. Apabila naik bukit, RB dah tak boleh main perlahan, nanati jatuh. Oleh itu, yang perlahan saya kena potong. Sampai dah hujung-hujung, matahari tengah panas, saya nampak langit gelap sahaja. Namun bintang belum keluar. Tengok denyutan jantung baru 138. Yang mana satu nak percaya ni?.

Oh ya.... kami berhenti makan di Andak Place. Semasa ingin beredar, seorang pemuda datang menegur saya. "Encik ini penulis buku kan!". "Saya adalah anak tuan kedai ini". Alamak ......

No comments: