Labels

Saturday, August 06, 2005

SELIPAR JEPUN

SEMALAM pergi sembahyang Jumaat di surau di Precint 16. Jika tak silap surau Al-Rahman kot namanya. Seperti biasa, ke mesjid atau surau hanyalah dengan selipar jepun. Selipar ni baru dua kali sampai ke surau tersebut. Sebelum ini solat Jumaat di masjid ******* dan memang peraturan ofis kat situ haramkan penggunaan selipar (tak kisahlah jepun atau korea). Sesiapa yang pakai kopiah dan terlupa (atau sengaja) nak tanggalkan semasa masuk ke perkarangan ofispun dipandang si***.

Jika boleh pergi masjid berkot dan bertie barulah canggih (jangan lupa kenakan nametag, supaya malaikat senang amik nama, he he he).

Al-kisah pasal selipar jepun ni, kat negara Jepun rasanya orang tak kenal jika kita cari selipar jepun atau nama yang sepadan dengan bahasanya. Selipar jepun di negara jepun ialah yang ini:

Sama jugalah dengan mee bandung tak boleh ditemui di Bandung, rojak singapura tak ada kat Singapura.

Ak-kisahnya, selipar jepun yang sengket macam tyu boleh hilang di surau @ masjid. Hilang sebab ia dicuri!!, bukan dipinjam guna dan tersalah letak. Memang ada makhluk yang berkenan kat selipar jepun tu dan dengan selambanya sauk bawak pergi. Jika makhluk itu ialah manusia, entah manusia jenis apa tak tahulah. Tiga empat kali tawaf surau nak cari selipar, memang sah tidak ada, memang sah kena curi dan bukan bertukar, sebabnya memang tak ada satupun yang boleh "dipinjam" sementara.

Jika andalah, apa nak buat?
A - Balik jalan kaki ayam
B - Ambil je le mana2 selipar yang ada
C - Selipar hilang, sapu ler kasut
D - Sembahyang hajat supaya kaki orang tu patah riuk
E - Doakan supaya makhluk itu aman sejahtera
F - Berniat untuk berjumpa makhluk tersebut di akhirat nanti.

hai... pening... pening memikirkan makhluk Islam kat Malaysia ni. Jika orang kafir kat Jepun tu, nescaya tudung botol tercicirpun akan dikembalikan.

No comments: