Labels

Thursday, August 18, 2005

PATAH SAYAP BERTONGKAT PARUH BERJALAN JUA



sayapku patah
destinasi seberang
berjalan jua

TERIMA satu mesej begini:

"you kena bertugas di Kota Bharu dari 23 hingga 24 haribulan ini dan 25 haribulan ada mesyuarat penting di Putrajaya yang mesti you hadiri. Sila uruskan".

Segera minta pembantu uruskan tiket penerbangan dan penginapan dan dapat jawapan ini:

"maaf tuan, semua penerbangan ke Kota Bharu telah penuh pada 22 hb, namun pada 21 hb. masih ada lagi. Walau bagaimanapun untuk penerbangan balik, memang tidak ada lagi pada 24hb. Jadi tuan tidak boleh hadir mesyuarat pada 25 hb pula. Satu perkara lagi, tarikh ini ialah cuti sekolah, semua hotel sudah penuh, kecuali satu hotel saja, tidaklah jauh sangat, cuma bilik junior suite ke atas sahaja yang masih ada, sewa minima ialah RM450 semalam. Itu sudah melebihi dari kelayakan tuan."

Alahai ..... Kota Bharu ni bukannya kampung halaman aku, sedarapun tak ada nak tompang bermalam. Nak tinggal kat mana ni? Nak pergi pulak macamana? Nak naik keretapi? Nak naik bas ekspres? Nak memandu sendiri? toing ... toing .... toing!!!

OK ..... sila confirmkan hotel tu, tak apalah, saya akan buat tuntutan mengikut kelayakan sahaja. Sila juga isikan borang kebenaran bertugas di luar pejabat dan saya akan memandu kereta sendiri dengan tuntutan tambang kapal terbang. Apa nak buat...

Wow!..... banyaknya RM sendiri yang terpaksa aku korbankan dari poket sendiri dan hangus begitu sahaja untuk tugas rasmi.

Insyaallah saya akan berada di Kota Bharu, Kelantan dari 22 - 24 Ogos ini.

No comments: