Labels

Friday, December 05, 2003

TREO 600




ORANG kita zaman purba tidak akan meninggalkan keris di pinggan jika berpergian. Orang kita zaman dulu tidak akan meninggalkan sikat di poket jika keluar rumah. Orang kita zaman sekarang tidak akan meninggalkan handphone jika keluar, hatta ke masjid pun.Zaman keris tu tak sempatlah dengan mba, walaupun semasa bersanding (sebab tak betrsanding). Akan tetapi, entah dari mana turunnya ilmu, anak mba yang umur 3 tahun tu pun siap dengan sikat di poket jika nak keluar ... yang abang-abangnya sudah tentulah dengan handphone.



Selain dari handphone, ramai juga yang membawa PDA ke mana-mana. MBA pernah menggunakan PDA seperti Palm IIIc, IBM WorkPad c505, Nokia Communicator 9210, Compaq Ipaq H3760 dan Sony Clie yang digunakan secara combo dengan handphone. Hari ini mba dah ada Treo 600, jadi tak payahlah lagi nak bawa hp & PDA secara berasingan sebab ia adalah 3-in-one (pda, phone camera) di samping mp3 player, video player dan banyak lagi fungsinya. Bagi pengguna Palm yang canggih, menggunakan Treo 600 ini tidak banyak sangat kelebihannya kerana warna yg tidak begitu menyerlah dan paling ralat ialah dulu boleh tulis tangan gunakan pen tanpa dakwat, kini kena pakai papan kekunci. Walau bagaimanapun, untuk all-in-1, ia banyak faedahnya di mana baca & tulis mel, layari Internet dan semua fungsi PDA boleh dicapai hanya dengan satu peranti sahaja.

Bagi sesiapa yang berminat untuk mempelajari lebih lagi mengenai Palm, bolehlah berkunjung ke laman web Palmx atau menyertai mailing list palmx





No comments: