Labels

Sunday, August 16, 2009

AYAT-AYAT CINTA



Malam tadi saya menonton filem Ayat-Ayat Cinta di TV.
Berdasarkan kepada cerita dan berita yang didengar dan dibaca, "ayat-ayat cinta" ini hebat sekali. Ada juga yang mengatakan membaca novel adalah lebih baik berbanding dengan menonton filem. Itu adalah perkara biasa. Novel sudah dibeli, namun belum berkesempatan untuk membacanya. Apabila TV membuat tayangan percuma dan kebetulan terserempak dengannya, maka saya tonton sahajalah.

Secara peribadi saya berpendapat filem ayat-ayat cinta ini tidak menarik. Jalan ceritanya adalah mengenai cinta yang biasa-biasa sahaja. Jalan cerita filem hindustani lebih kompleks dan kadang-kadang lebih mendebarkan. Jika filemnya begitu, barangkali novelnya juga tidaklah sehebat mana.

Mengapa ayat-ayat cinta dikatakan hebat?.
Entahlah.
Barangkali ada unsur 'blue ocean' di situ.
Saya kurang pasti.

Barangkali juga ekspektasi saya terlalu tinggi setelah mendengar dan membaca ulasan mengenainya.

Boleh jadi.

No comments: