Labels

Tuesday, January 27, 2009

KITA KAN ADA KSN ...


KSN adalah singkatan kepada Ketua Setiausaha Negara. Ia adalah jawatan yang paling tinggi dalam perkhidmatan awam. Jika di US, KSN ialah Setiausaha Negara yang selalunya mewakili Mr.Presiden di luar US. Pada satu-satu masa kita hanya ada satu sahaja KSN. Semenjak merdeka, kita telah mempunyai 12 orang KSN.

Apa yang KSN boleh tolong kita sebagai rakyat Malaysia?.
Sekiranya sesiapa sahaja mempunyai masalah samada dengan sektor awam mahupun sektor awam, laporkan sahaja kepada KSN dan beliau akan bertindak segera dan mempastikan aduan tersebut ditangani. Ya, apa-apa sahaja masalah anda sebagai rakyat. Contohnya layanan di kaunter kerajaan yang lambat, tidak mesra, berdolak dalih dsb. Apa sahaja permohonan seperti lesen, perniagaan dan apa-apa yang tidak diselesaikan mengikut waktu yang munasabah. Lapor sahaja kepada PEMUDAH dan KSN.

e-mel KSN ialah sidek@pmo.gov.my

3 comments:

Anonymous said...

Di USA, KSN di lantik bukan dari kalangan anggota dan perlu persetuan senate. Apa komen sdr

mba2u said...

Di Msia juga ada "ura-ura" sedemikian. Mungkin lambat lagi, namun tidak mustahil. Khususnya dari sektor korporat.

Bangun Sebelum Subuh said...

Di USA Bukan Ketua Setiausaha Negara itu ialah Setiausaha Negara sebab di sana guna Presiden. Bila ada Presiden maka adalah Setiausaha. Di Malaysia Ketua Setiausaha Negara tak sama dengan Setiausaha Negara di USA. Peranannya Lain.