Labels

Sunday, December 12, 2004

PENYANYI NOMBOR SATU


SEMALAM myJICA mengadakan mesyuarat EXCO sambil makan-makan ala rumah terbuka dengan staf baru@pelatih JICA yang baru tiba dari Jepun. Sambil makan, sambil berbual. Salah seorang dari pemuda Jepun ini bertanyakan tentang siapakah penyanyi Malaysia yang paling popular:

+ Siapa penyanyi Malaysia yang paling popular?
- Agak susah juga saya nak jawab. Tapi adakah Hikaru Utada penyanyi paling popular di Jepun?
+ Oh ya... anda tahu dia?. Muzik dia memang hebat, lain dari yang lain. Suatu pembaharuan. Jika ada peluang, belilah satu CD Utada dan anda akan faham apa yang saya maksudkan.
- Jika Hikaru Utada adalah penyanyi paling popular di Jepun, maka saya rasa Siti Nurhaliza adalah penyanyi paling popular di Malaysia.
+ Siti Nurhaliza?. Apa muzik dia? R&B? Jazz?
- POP
+ Ooo saya nak beli CD dia.
-Ya, saya rasa dia penyanyi paling popular di Malaysia. Tapi jika anda mahu penyanyi Malaysia paling popular di Jepun, mungkin Shiela Majid.
+ OK saya mahu penyanyi Malaysia paling popular di Malaysia.

No comments: