Labels

Tuesday, December 14, 2004

MUZIUM



SEBUT saja muzium, saya terbayangkan benda-benda lama, bahan-bahan pra-sejarah. Namun muzium tidak semestinya begitu. Tanggapan saya mengenai muzium berubah apabila kereta proton saga dipamerkan secara tetap di muzium negara. Kemudian di zaman Shahrom Yeop menjadi pengarah muzium, diadakan pameran tengkorak, pameran kucing malahan pameran hantu juga!. Terkini JICA mengadakan pameran foto bertemakan kerjasama antarabangsa.

Pada Jumaat 17 Disember ini, pihak Muzium Negara akan mengadakan majlis baca puisi. Jom kita datang ke Muzium Negara untuk dengar deklamasi sajak!. Saya bercadang nak datang juga...

Berikut adalah berita mengenai deklamasi puisi tersebut:-

eSastera.com Terajui Baca Puisi Muzium Negara

KUALA LUMPUR, 7 Disember : eSastera.com akan menerajui program Baca Puisi Muzium Negara pada Jumaat 17 Disember ini apabila ditawarkan untuk mengisi slot majlis berkenaan.

Baca Puisi Muzium Negara merupakan acara tetap bulanan yang dianjurkan oleh Grup Teater Elit dengan kerjasama Muzium Negara dan diadakan pada setiap Jumaat ketiga setiap bulan bertempat di perkarangan Muzium Negara.

Menurut pengasas laman berkenaan, Irwan Abu Bakar, eSastera.com akan mengisi slot pertama acara berkenaan yang dijangka memakan masa selama satu jam lebih dengan menampilkan beberapa orang penyair yang aktif di laman berkenaan. Antaranya Hashimah Harun, Dr. Victor Pogadev, Anip, Rudy Bluehikari, Airmas dan beberapa orang lagi. Mereka ini akan mendeklamasi sajak dan membuat persembahan lagu puisi.

Majlis berkenaan akan bermula pada jam 8.30 malam dan terbuka kepada orang ramai. (Laporan oleh Wartawan eSastera.com, Mohd Dahri Zakaria)

Jumpa anda di sana....

No comments: