Labels

Tuesday, March 16, 2004

REALITI KEHIDUPAN

HARI ini sepatutnya sudah melapor diri ke tempat kerja baru. Namun atas beberapa sebab yang disenangi oleh beberapa pihak, ia ditangguhkan hingga ke hujung bulan ini.

Hari ini sempat ke persidangan CIO. Sekadar untuk melihat apa, siapa dan bagaimana CIO. Manalah tahu suatu hari nanti boleh jadi CIO.

Semalam jalan-jalan sekitar Kuala Lumpur (maklumlah, lepas ini kena bekerja di luar KL). Lalu ternampak sebuah kedai motor lalu memberhentikan kereta di situ. Tanya tuan punya kedai, apa motor paling murah dijual kat sini?. Oh motor Comel model Monyet, harganya RM2,700. Lepas diskaun dapatlah RM2,500. (Apalah punya motor Comel nama Monyet?). Encik nak buat apa dengan motor ni?. Mau pakai atau beri sama orang? Oh saya mau nombor saja, saya mau buat interchange dengan nombor kereta saya. Kalau begitu senang saja. Kita boleh buat itu semua, kita biasa buat. Encik tak payah ambil motor, bayar kita sikit upah dan semua tanggung beres. Encik boleh dapat itu nombor.

Akhirnya duit bertukar resit dan janji minggu depan datang ambil semua dokumen untuk proses interchange. Betapa senangnya. Sudah lama mencari-cari jika ada sesiapa yang inginkan nombor kereta lama untuk interchange. Sebabnya dah dapat satu nombor baru dari JPJ Melaka, iaitu plet MBA xx. Dah buat iklan di beberapa tempat termasuk lelong.com namun tidak mempunyai jodoh. Sekali keluar ke alam nyata sahaja, alhamdulillah segala urusan selesai. Itulah realiti kehidupan sebenar, bukannya virtual reliti.

Esok pula akan ke PUSPAKOM untuk membuat pemeriksaan bagi tujuan interchange ini.

No comments: