Labels

Sunday, March 21, 2004

PERANCANGAN STRATEGIK

GENTING HIGHLAND: 19-21 Mac:
Mood untuk mengemaskini blog langsung tiada, namun oleh kerana pertanyaan daripada Cik Tipah, maka dituliskan sedikit sebagai kada' 3 hari tidak berblog. Ini baru saja sampai dari puncak Genting kerana mengurus (lebih tepat mengerjakan) Sesi Perancangan Strategik untuk The Japan International Cooperation Agency [JICA] Alumni Society of Malaysia, atau JICA Alumni Malaysia. Seramai 40 ahli dan bekas pelatih JICA hadir ke sesi Perancangan Strategik (PS) untuk merangka program dan aktiviti bagi tahun 2004-2008. SP yang julung-julung kali ini dilakukan dengan kerjasama fasilitator dari MIMOS, MAMPU dan INTAN.

Seminggu sebelum SP ini, bateri telefon sentiasa sahaja kehabisan kerana panggilan telefon dari peserta. Semasa sesi berjalan, dua malam memang tidak cukup tidur. Malam pertama tidur jam 2am dan bangkit semula 5pm dan terus berjaga sehingga 1am hari kedua. ( Sri Diah tentu setuju bahawa itu memang tidak cukup. Alhamdulillah matlamat awal SP dapat dicapat awal pagi tadi.

Hari ini terus pulang dengan alasan kuat untuk membuang undi (ungkapan ini salah, kita bukan buang undi tetapi ambil (bahagian) undi). Walau bagaimanapun alasan sebenarnya ialah untuk membayar qada' ZZZzzzzz yang terhutang.

Lepas ni kena sediakan laporan SP untuk dihantar ke Tokyo. Hajat dihati nak buat dalam BM dan terjemahkan ke BJ, namun JICA inginkan laporan dalam BI. Target penyerahan rasmi pada 28 Mac semasa Mesyuarat Agung JICA Alumni diadakan. Waduss..... .

OK selamat mengambil undi :)

No comments: