Labels

Wednesday, May 13, 2009

FACEBOOK UNTUK KERAJAAN?



SAYA percaya tidak ada agensi kerajaan Malaysia yang menggunakan FAcebook sebagai salah satu daripada saluran perkhidmatan mereka kepada orang awam. Kemungkinannya, sebahagian besar (jika tidak semua) agensi kerajaan mengharamkan penggunaan Facebook di kalangan staf mereka.

Beberapa buah kerajaan di luar negara telah menggunakan FAcebook sebagai salah satu saluran maklumatnya. BAgi syarikat pula, penggunaan Facebook adalah merupakan perkara biasa.

Terkini, Penerbangan Malaysia (MAS) menggunakan Facebook sebagai salah satu saluran maklumat. Ia adalah kerana MAS menghadapi banyak persaingan. Beberapa buah syarikat besar di Malaysia juga telah menggunakan Facebook.

Kerajaan kita bila?

3 comments:

Mek Twing said...

banyak birokrasi dan banyak perkara yang dipertimbangkan. makanya kerajaan kita memang agak sukar nak lakukan perubahan drastik begini.

Zamri Mohamad said...

Pandangan saya mungkin tidak tepat. Melihat kepada iklan klik-klik, galakan perniagaan melalui internet oleh kementerian dan beberapa lagi kempen berkaitan penggunaan internet oleh kerajaan, saya melihat ia dilaksanakan tidak begitu mantap dari segi idea dan konsep internet kepada rakyat.

Jika kempen tidak kuat konsep dan dasarnya, apatah lagi galakkan untuk pegawai kerajaan menggunakan Facebook hendak dilaksanakan?

saiFz said...

Air Asia dah ada Fecebook that's why MAS pun kena ikut nak bersaing....

Cuba satu jabatan mulakan langkah buat Facebook....perlu consent Menteri ker?