Labels

Friday, May 07, 2004

PETUA MENAMBAH HITS KE WEBLOG ANDA




menghitung hari
pengunjung yang datang
membilang jari

SEMALAM mba tidak menulis apa-apa di blog. Walau bagaimanapun bilaangan pengunjung yang datang adalah lebih ramai berbanding dengan hari sebelumnya menulis mengenai “Malang Tidak Berbau” Mengapa begitu jadinya?.

MBA tidaklah hairan sangat (walaupun pelik juga) macamana blog yang bagus, yang ditulis pada setiap hari boleh menarik pengungjung melebihi 1000 sehari. Namun adalah sesuatu yang Pelik Bin Ajaib bila blog yang tidak dikemaskini dan pada hari-hari ia tidak ditulis boleh dikunjungi hingga 700 – 800 sehari. Kiranya blog kosong (yang tidak dikemaskini) ini adalah lebih hebat lagilah.

Nak tahu apa rahsianya?. Percubaan MBA dengan tidak menulis apa-apa dan mendapat hits yang lebih tinggi itu kan dah terbukti kebenarannya?. Ini lebih kurang membawa maksud pengunjung datang melawat penulis blog yang sakitlah ni. Dah tak boleh bercakap, ramailah yang datang. Maknanya juga, pengunjung tak suka melawat yang pet-pot-pet-pot tanpa henti…..

Nanti sama-sama kita berkongsi petua bagaimana nak menambah bilangan pelawat ke weblog anda. Tunggu minggu depan ya!… Sebab apa minggu depan?. Sebab tulis apa sahaja yang terbaik di hujung minggu, tidak akan mencapai sasaran pengungjung yang diharapkan. Ha .. ha… itu tips kedua (tips pertama dah jumpa?.).

Tunggu ya….

No comments: