Labels

Wednesday, February 07, 2007

MENULIS

Kemahiran Menulis


ADAKAH menulis itu senang?. Semua manusia yang celik huruf boleh menulis, namun apakah yang ditulis?. Adakah tulisan mereka akan dibaca?. Apakah kesannya pula?.

Pada saya, menulis adalah susah. Saya pernah hanya berjaya menulis setengah ayat sahaja dalam masa seminggu, walaupun kerja saya pada masa tersebut hanyalah menulis. Semasa saya menyiapkan disertasi sarjana, menulis adalah amat membebankan. Siang malam terkebil-kebil mencari idea yang tidak turun-turun juga entah dari mana. Naik tangga, turun tangga untuk mencarai perkataan yang sesuai untuk ditulis. Hampehhh. Itulah yang menjadikan hanya setengah ayat dalam masa seminggu. Bingung!!!.

Adakah anda inginkan kemahiran menulis sehingga dikagumi rakan-rakan dan disayangi bos anda?. Cubalah baca buku ini dan cuba praktikkan. Klik di ikon di bawah.

Kemahiran Menulis

5 comments:

Berisman said...

Menulis blog ini pun menulis juga.At least we are blog writers.Ker guabo MBA?

mba said...

Betul tu Abedib.

zizie ali said...

menulis senang je. yang payah menghasilkan penulisan bermutu.

dugongsenyum said...

menulis ni kena paksa, kalau tak ia tak jadi. tapi bila dah cuba masih sangkut... tu rasa nak hentak kepala ke dinding hehe

Anonymous said...

tul tulis mmg senang tp nak wat yg betul susah~~!!