Labels

Thursday, September 15, 2005

NAK AMIK PITIS SENDIRIPUN SYUSYAH

TADI pergi ke bank sebab nak keluarkan duit sendir yang disimpan di situ. Cawangan bank ini ekslusif sikit rasanya sebab pelanggannya tak ramai. Mungkin busines cawangan ini tak perlukan ramai pelanggan sebab ia bergantung kepada pelanggan korporat yang 'pam' duit ke situ.

Masa masuk tu ada sorang jer pelanggan sedang berurusan dan ada dua lagi kaunter (meja saja, tak ada kaunter - bank ekslusiflah katakan). Ambil nombor dan duduk. Duduk punya duduk punya duduk sampai naik kematulah. Surf punya surf punya surf sampai habis mel yang belum dibaca (ha ha kat sini ada PC & internet percuma - wa cakap luu).

Ofiser yang dok layan pelanggan tu lum jugak habis-habis layanan istimewa dia. Ofiser yang lain dok buat-buat sibuk dengan belek-belek kertas, petik-petik sana, tengok-tengok sana. Alamak betapa hinanya aku menjadi seorang pelanggan kepada bank begini. Nak kata tak beruang, tak juga. Kalau takat nak keluarkan wang maksima yang kad ATM boleh beri tu, memang aku tak akan masuk ke bank. Aku sanggup pergi ulang alik ke ATM selamat 10 hari 3 kali sehari. Namun sebab nak banyak ler yang memaksa aku ke bank. Rasa-rasanya gaji sebulan ketiga-tiga mereka tu dicampur sekalipun tak sampai setengah dari wang yang aku nak (bukan wang aku, tapi duit bebudak yang nak gi Jepun 19 hab ni - tentulah banyuak kan?) Itupun mereka buat bolayan saja. Kalau orang kampung rasanya langsung tak dibenarkan masuk dalam bank mereka kot.

Aduhai susahnya nak amik duit sendiri.


gambar hiasan.

No comments: