Labels

Saturday, September 24, 2005

HOSTEL: DEBARAN KEDUA

LIMA hari berada di luar pejabat, saya berjaya habiskan novel Hostel: Debaran Kedua. Novel ini adalah merupakan e-novel pertama dari esastera.com yang dibukukan. Ia ditulis oleh 12 penulis dan mengambil masa 13 bulan untuk disiapkan.



bagus ke novel ini?
APA KATA PAKAR TENTANG NOVEL INI...

Sasterawan Negara S. Othman Kelantan:
Antara novel terbaik di alam Melayu yang pernah saya baca...
Karya kreatif yang membawa perubahan baru dalam kesusasteraan Melayu baru...

Prof. Madya Dr. Victor A. Pogadaev (Sarjana Rusia):
Eksperimen itu (penulisan novel Hostel: Debaran Kedua), pertama seumpama itu di Malaysia dan mungkin di dunia...
Saya yang sudah menghabiskan masa hampir empat tahun di Universiti Malaya, berkenalan lebih baik dengan kehidupan di kampus melalui novel ini...


APA KATA PEMBACA TENTANG NOVEL INI...

Amir Mukhriz (Pelajar IPT dan Penulis Muda)
Best! Penceritaan lancar dan terkawal. Banyak "cameo appearances" dari segi nama. Pengajaran diselitkan dengan kreatif.
Bagus untuk memikat remaja kepada karya sastera.

Zeno Dalius (Pelajar IPT dari Ranau, Sabah)
Ceritanya sedap. Saya habis baca dalam empat jam...

Oleh kerana banyak sangat ulasan bagus mengenai novel ini, maka saya tidak berani (bukan takut) untuk menulis sebarang ulasan

No comments: