Labels

Wednesday, May 11, 2005

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH berkat doa kawan-kawan, samada yang jauh atau yang dekat. Adik saya telahpun sedar sepenuhnya. Telahpun keluar dari ICU dan kini ditempatkan di wad biasa. Beliau sendiri yang menelefon emak saya mengatakan esok atau lusa dia akan discaj, bergantung kepada hasil xray pada hidungnya yang patah. Luka-luka di kepalanya sudah beransur sembuh.

Terima kasih semua atas cakna dan simpati yang dihulurkan, samada melalui telefon, SMS, TagBoard, komen dan juga melalui hati.

Adakah ini Cerita Benar atau Rekaan?
Ramai yang terkeliru dan kurang pasti samada ia adalah cerita benar atau rekaan dan hayalan saya semata-mata. Kadang-kadang saya boleh bercerita mengenai perkara sedih sambil ketawa dan buat kelakar sahaja. Memang ramai yang kurang percaya. Jika saya cerita kisah sedih dengan cara yang sedih, takut saya pulak yang menangis nanti ... kan tak elok orang tua lelaki menangis.

OK .... ia adalah cerita yang benar-benar terjadi. Cerita kemalangan adalah benar. Cerita keluar dari mahkamah memang benar. Cerita konspirasi adalah berasas (berdasarkan cerita orang). Cerita isteri saya terbang?. Oh ... itu rekaan.

Nota Kaki
Mengapa kita digalakkan menziarahi orang sakit? Saya rasa jawapannya ialah kerana Nabi s.a.w memang menganjurkannya. Walau bagaimanapun, dalam masyarakat kita, mungkin ada udang di sebalik mee yang menyebabkan kita datang menziarahi orang sakit. Jika mee sudah basi, buat apa kita datang, sebab sudah pasti udangnya juga sudah mati. Perumpamaannya, semasa adik saya sakit dan tidak sedarkan diri, saya dengar soksek-soksek dari kawan-kawannya mengatakan 'buat apa kita datang menziarah, dia tak sedarpun. Kita datanglah masa dia sudah sedar nanti'.

wallahualam.

No comments: