Labels

Saturday, March 26, 2005

SALAM DARI NAGOYA

BERTOLAK dari KLIA jam 11:45pm dan tiba di Central Japan International Airport, Chubu jam 7am waktu tempatan. Cuaca di Nagoya 6C dan hujan renyai-renyai. Sejuk jugalah. Kumpulan kami tidak menghadapi sebarang masalah dengan Imigeresen & Kastam Jepun. Ini ialah merupakan airport baru yang dibuka tidak sampai sebulan yang lalu.Rekabentuknya sebiji macam KLIA, tetapi agak kecil dan padat sedikit. Rupa-rupanya arkiteknya adalah orang yang sama.

Sebelum tiba di sini kami dimaklumkan terdapat masalah lugage handling kerana airport baru memerlukan masa 2 jam untuk clearance. Tapi rupa-rupanya masa yang diambil adalah kurang dari 5 minit untuk selesai segala urusan imigresen, kastam dan barang-barang. Kelas gitu....

Dari airport kami menaiki keratapi ke Tokyo Station dan mengambil masa satu jam. ke Tokyo Station dan mengambil masa satu jam. Kemudian berjalan kaki ke Nagoya International Centre (NIC). Tepat jam 10am, seperti dijanjikan, saya menyerahkan 13 peserta homestay kepada keluarga angkat masing-masing. Wah seronok sekali nampaknya kesemua yang terlibat.

Sebagai coordinator, lepas participants dah selamat, hmmmmm bebaslah sementara coordinator hmmmmm bebaslah sementara coordinator (saya bermalam di Nagoya International Hotel), sehingga Isnin untuk bertemu semula dengan participants untuk dibawa ke Aichi Expo dan seterusnya menaiki Moonlight Nagara ke Tokyo.

Salam dari Nagoya.

No comments: