Labels

Monday, March 21, 2005

PERTAMA KALI

BANYAK perkara yang kerap kita lakukan adalah bermula dengan yang pertama. Biasanya "yang pertama" adalah yang paling indah dan sering diingati. Bayangkan kegembiraan seorang kanak-kanak yang baru dapat berjalan, betapa gembiranya bila dia berjaya mengheret langkah pertama.

Adakah anda masih ingat bila pertama kali adan berjaya mengayuh basikal? menonggang motor? memandu kereta?. Ia adalah di antara beberapa peristiwa pertama yang manis sekali ingatannya (walaupun barangkali lutut berdarah kerana terjatuh basikal). Begitu juga mungkin bagi peristiwa pertama kali masuk sekolah, naik bas, datang ke kuala lumpur, temujanji pertama, tempat kerja pertama, kereta pertama dan segala-galanya yang pertama.


Semalam MBA buat pertama kali menyaksikan pertandingan Formula One (F1) di Sepang International Circuit (SIC).


Semalam pertama kali MBA berpeluang gunakan tiket grand stand yang berharga RM800. Semalam juga MBA buat pertama kali minum air mineral 500ml dengan harga RM4 dan seketul burger dengan harga RM20.


Semalam buat pertama kali MBA mendengar bunyi bising dari enjin kereta F1 yang menghiburkan.


Semalam pertama kali MBA melihat dan menyertai ramainya umat Islam yang solat di SIC. Ada lima buah surau dalam litar ini rupanya. Adakah kemudahan yang sama di litar lain di seluruh dunia?. Adakah poeristiwa ini juga berlaku semasa pertandingan bola di stadium Bukit Jalil?

* gambar-gambar lain yang lebih besar boleh dilihat di mba2u.textamerica.com dan jica.fotopages.com

No comments: