Labels

Sunday, March 06, 2005

BERITA MENARIK HUJUNG MINGGU

1. LELAKI PIKUL BOM HIDUP SERAH KEPADA POLIS
Kuala Berang:
Keberanian (kejahilan) seorang lelaki membawa bom hidup sejauh 1km dengan motornya dan seterusnya memikul bom tersebut untuk diserahkan kepada polis telah menggemparkan polis hulu Terengganu. Lelaki ini rasanya layak untuk dianugerahkan sijil World Guiness of Record.

2. MURID TINGKATAN 3 UGUT BUNUH GURU
Sri Kembangan
Seorang murid direman polis setelah menerima aduan dari gurunya akan ugutan untuk membunuhnya dari murid berkenaan. Ugutan bunuh ini semata-mata kerana guru berkenaan menyuruh dia menyiapkan kerja rumah.

Budak ni memang bercita-cita nak jadi pembunuh upahan sebagai progesyen tetap dan berpencennya rasanya.

3. MAT REMPIT KUDUNG TINGGALKAN KAKI PALSU UNTUK LARI DARI KEPUNGAN POLIS
Subang Jaya:
Seketul Mat Rempik yang menggunakan kaki palsu telah mencampakkan kaki palsunya untuk memanjat pagar untuk lari dari kepungan polis yang membuat operasi besar-besaran membenteras lumba haram. Mat Rempit ni memang terlalu hebat. Dengan sebelah kaki sahaja berjaya melompat pagar dan berjaya lari dari kepungan polis. Bagaimana aksi rempitnya dalam sesi lumba haram entahlah.

Jika dia dicalonkan untuk sukan paralimpik, rasa-rasanya pingat emas peringkat dunia memang confirm milik dia dan rekodnya tentu tidak boleh dipecahkan dengan sewenangnya.

Jika berita ini dibaca terbalik dia akan berbunyi " hmmmm... itulah xxxxx Malaysia, orang kudungpun tak boleh kejar?, Apa ke jadahnya ni?" ala-ala NTV7 gitu...

1 comment:

Anonymous said...

Mat art is a fun exercise inTacky Mat dinamics for more info.