Labels

Thursday, August 19, 2010

MENGAJAR ADALAH CARA BELAJAR YANG TERBAIK


STAFF yang tidak tahu buat kerja biasanya kita akan ajar atau hantar pergi kursus. Staff yang pandai buat kerja biasanya kita berikan mereka kerja, kerja dan kerja. Adilkah?.

Apabila saya tidak tahu sesuatu perkara, bos suruh saya mengajar subjek tersebut. Adakah ia munasabah?. Bos saya berpegang kepada falsafah "mengajar adalah cara belajar yang terbaik".

Dulu saya tidak pernah tahu menggunakan perisian dBaseIII (sekarang sudah tidak ada lagi). Bos saya terus melantik saya sebagai pensyarah bagi subjek ini. Kamu beli buku, beli software, buat latihan, sediakan nota dan pergi mengajar. Perit sungguh arahan yang diberikan.

Namun akhirnya saya menjadi mahir menggunakan bukan sahaja dBaseIII, namun dBase4 juga. Kini saya sangat percaya apa yang diungkapkan oleh bos saya dulu.

1 comment:

Anonymous said...

terima kasih.
Tips yang sangat berguna.