Labels

Wednesday, September 26, 2007

KELAB PLATINUM









Dengan penuh riaknya mba melangkah masuk ke bank untuk menerima kad platinumnya yang pertama. Platinumlah katakan. Jika emaspun layanannya sudah berbeza, platinum apatah lagi. Semua bank dan institusi kewangan yang mengeluarkan kad platinum dikehendaki untuk mematuhi beberapa tatacara operasi piawai (SOP). Ia bertujuan untuk menampakkan gahnya platinum itu. Bank biasa akan menyediakan kaunter khas bagi pemegang kad emas berurusniaga. Jika platinum kalu, jangan cakaplah... Tapi bank yang ini, platinum ke, plastik ke tidak ada bezanya bagi mereka. Engkau hendak engkau mari, dah sampai engkau cari, tak kuasa aku nak melayannya (bulan-bulan puasa ni agaknya).

Jika bank lain tu, di luar bangunan dah ditunggu (berdok'oh tu). Maksudnya di luar pintu ler. Bank yang ini dah duduk kat kerusipun lum ada pegawai datang memberi layanan perkhidmatan. Itu pasal ada berlonggok-longgok kad yang tidak dikutip kat bank ini, siapa rugi? (jawablah sendiri).

Sesekali fikir, bagus juga bank tu buat macam itu. Hilang riak timbul zuhud. Lagipun itukan kad hutang!.



* logo baru, servis tetap lama (macam dulu-dulu jugak).




3 comments:

JahRera said...

salam ramadhan 14,

Multiply dah heboh mengalu-alukan parti lahir...dah 50 ke?

mba said...

OH .... BARU 35 ;-)

Nectar said...

selamat harijadi, semoga Allah memberkati.

blog baru di http://nectar.efx2blogs.com