Labels

Tuesday, March 27, 2007




GARANG III

PAIP kat rumah saya bocor. Panggil plumber. 3 jam dia buat kerja. Masalah tak selesai. Seluar baju dia habis basah. Yang tersumbat kian sendat. Dia berhenti. Mau balik. Minta upah. Aik? Kerja tak siap, malah tambah teruk, mau upah lagi?.

Demi kesian wang RM50 bertukar tangan. Janji esok mau datang lagi.

Esok tunggu punya tunggu, tak datang. Lusa baru mai. Buat kerja lain, minta upah RM70. Bayar lagi. Janji lagi nak selesaikan masalah kelmarin tanpa kos.

Dua hari kemudian dia mari lagi selepas didesak untuk tunaikan janji. Saya outstation. Kerja tak siap. Minta RM60, isteri saya bayarkan.

Saya call itu apek. Woi kawan, apa lu bikin?. Apa wang lu angkat? Apasal kerja tak siap. Sila pulangkan semula duit. Jangan cakap banyak.

Pagi-pagi esoknya dia datang pulangkan duit (saya masih outstation).

Garang ke?

... Masih outstation
@treo 680

No comments: