Labels

Thursday, April 13, 2006

SEMINAR @ WORKSYOP

ORANG kata, kerja kat G ni, meeting bermakna jamuan. Outing bererti makan angin. Entah ya, entahkan tidak.

Jika seminar atau bengkel pula, apakah maksudnya?.

A - Bag
B - Door gift
C - Makan
D - Free sampel
E - Lucky Draw

Semalam ambe gi seminar@workshop ler. Penceramah kata dia tak nak buat joke, sebab jijka dia buat joke, katanya lagi, peserta hanya akan ingat joke sahaja dan lupa apa yang dicakapkannya. Tapi memang dia tak der bakat buat joke pun... Kalau takat joke dari buku, dan terpaksa berlatih-latih nak buat joke tu, hahaha jokerlah penceramah tu.

Dia juga kata tak ada makanan istimewa untuk worksyop tersebut. Alasannya takut peserta banyak makan dan mengantuk dan tak masuk apa yang diucapkannya lepas makan. Hmmmmm dahlah seminar tak bagus (teknikal sangat), makananpun tak ada pilihan! (rungut peserta).

Dan yang paling tak boleh diterima akal ialah, seminar ni dibekalkan dengan sebatang pensil tanpa jenama dan dua helai kertas kajang jer. (hahah..... kenapa kertas kajang dan bukan kertas Bangi atau Putrajaya?. Juga, mengapa selalunya diberi kad Manila dan bukan kad penang atau kad Singapura?). Sehari suntuk berseminar, pensilpun boleh jadi kontot.... Fuh kedekutnya penganjur seminar!!!!.

FYI penganjur seminar ini adalah kompeni yang tuanpunyanya paling kaya di dunia. Sebab itu agaknya dia boleh jadi kaya!. Dan kisah anjing dengan bangau dalam entri terdahulu adalah dari kompeni inilah. Hmmmmm seminar ni diberikan kunun sebagai tuntutan maaf atas kesalahan terdahulu.

pui...pui.. pui.

2 comments:

Zareda said...

hebatnya seminar MBA tu, pensil sebatang jer.. hehhehe

mba said...

pensil sebagtang + kertas se Kajang ;-)