Labels

Sunday, July 15, 2007

KAD KREDIT PAGI MINGGU

BERJANJI dengan Akun untuk joging pagi ini. JAnji tersebut membuatkan AKun tidur awal supaya dapat bangun awal untuk berjoging. Bersemangat pula dia kali ini.

BAngun pagi-pagi, lihat peti surat. Sekeping envelop putih. Bil kad kredit. Bila posmen datang?. Semalam sudah dibuka. Tidak ada apa-apa. Barangkali surat telah tersalah masuk ke peti surat rumah lain dan ada hamba Allah yang telah memulangkannya. Bil tersebut menyatakan dalam bulan lepas saya berbelanja RM337.99 bagi mengisi minyak kereta sebanyak empat kali. Ini bermakna saya berbelanja lebih RM10 sehari untuk ulang alik ke tempat kerja.Tidaklah semahal mana agaknya. Barangkali jika saya berjimat sedikit, elaun COLA yang baru dinaikkan dapat dimenafaatkan sepenuhnya.

Bil tersebut juga melihatkan saya berbelanja RM685.70 untuk beli pakaian. Ya .... saya berbelanja sebanyak itu untuk hadir kursus selama sepuluh hari. Kursus peringkat tinggilah katakan!. Walau apapun sudah bertahun saya tidak membeli pakaian untuk diri sendiri. Mudah-mudahan ia tidak termasuk dalam kategori membazir.

Lepas tu joging.

No comments: