Labels

Wednesday, April 18, 2007

MINTA MAAF ITU BERJIWA BESAR

[Perikan dari BERNAMA]

Dr M Minta Maaf Dakwaan Terhadap Pemilik Rumah Agam Di Australia

PUTRAJAYA, 18 April (Bernama) -- Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini meminta maaf kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengenai dakwaannya Abdullah memiliki semua rumah agam di Australia.

Abdullah mahupun anaknya Kamaluddin tidak memiliki rumah itu yang dianggarkan berharga RM60 juta yang terletak berdekatan dengan Sungai Swan di Perth seperti yang didakwa Dr Mahathir sebelum ini. Ia sebenarnya milik ahli perniagaan Malaysia Datuk Patrik Lim.

"Saya tidak sepatutnya membuat kenyataan itu kerana saya menyatakan sesuatu berdasarkan khabar angin yang saya dengar dan khabar angin it berulang kali mengatakan bahawa rumah itu milik beliau (Perdana Menteri).

"Dan tentunya apabila kita sudah terbawa-bawa selepas memberikan ucapan seperti itu, kita tidak menapis diri kita dan kita tidak berhati-hati mengenai apa yang kita cakapkan, jadi saya menyatakannya dan saya minta maaf kerana memperkatakan sesuatu yang salah," katanya.

Dr Mahathir berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Siri Syarahan Perdana ke-6 mengenai "Media dan Pembangunan Nasional" di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini.

Bekas perdana menteri itu membuat dakwaan demikian pada satu majlis ceramah di Kulai baru-baru ini.

"Saya sepatutnya diperbetulkan dan saya sangat berbesar hati bahawa rakyat sememangnya memberi perhatian terhadap dakwaan saya dan mereka mendapat tahu bahawa orang yang memiliki rumah itu bukan PM, bukan anaknya, tetapi orang lain," katanya.

-- BERNAMA

No comments: