Labels

Tuesday, January 29, 2008

RAMAI ORANG NAK JADI PTD


DULU sedikit heboh apabila cikgu di Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) menentang kemasukan PTD dari gred M54 ke tempat mereka. Sekarang daripada tinjauan awam mendapati cikgu suka, malahan sangat suka apabila skim PTD boleh dimasuki (atau dianuti ?) oleh sesiapa sahaja, samada penjawat awam daripada skim lain mahupun daripada sektor korporat. Kata depa "bila skim PTD sudah dibuka, bolehlah golongan kami ini meningkat maju". Betul ke begitu?. Walaupun pintu PTD dibuka, rasanya ia bukanlah terbuka dengan luas tanpa sekatan, tanpa tol atau tapisan. Cuma yang berkrim dan lemak manis sahaja yang ada peluang masuk pintu tersebut. Lepas itu, jika ada cikgu (dan skim lain juga) yang berkrim dan masuk PTD, kawan awak yang ber(karat) yang tinggal tu, takkan dengan cikgu sewenang-wenangnya nak biarkan PTD pula masuk JPN?. Itu kan buruk siku namanya?.

JIka kita tidak boleh lawan deme, kita sertai deme. Jika PTD tidak boleh masuk JPN, biar kita lantik cikgu jadi PTD.

3 comments:

zino said...

engineer nak apply PTD boleh tak? hehe

mba said...

Zino terlambat!.

Saya kenal engineer J2 yg masuk PTD ke gred M2 (M48) sekarang dah JUSA

sebol said...

Aku takde degree, bukan kerja kerajaan.
tapi teringin nak amik test PTD.