Labels

Monday, June 25, 2007

TONGKAT ALI POWER ROOT



[AWAS:Ini adalah ruangan iklan yang tidak berbayar]

BARANGKALI saya adalah manusia pertama yang membawa Tongkat Ali Power Root ke gunung Fuji.

KAMI berlatih samada Sabtu atau Ahad selama enam minggu. Latihannya Cuma menaiki tangga di Taman Tasik Perdana, anak bukit di PICC Putrajaya dan yang terakhir di Bukit Gasing, PJ. Kami ke Mt. Fuji berbekalkan semangat yang berkobar-kobar dan menjangkakan latihan yang telah kami lalui adalah sangat mencukupi.

Selain dari air minuman, kami juga membawa bekalan makanan penambah tenaga seperti power bar, power gel dan kismis. Pendakian kami menuju puncak mengambil masa selama lapan jam. Bayangkanlah, sesi latihan yang tidak melebihi dua jampun kami rasa dah nak pitam, ini lapan jam untuk mendaki naik sahaja dan empat jam lagi untuk turun!.

Apakah rahsianya?. Mudah sahaja..... kami berjalan dan berhenti rehat bila penat. Bila tenaga pulih semula, teruskan pendakian dan begitulah seterusnya. Secara jujur saya katakan yang saya hanya memakan sekeping sahaja daripada power bar yang dibawa, itupun berkongsi berdua. Power gel langsung tidak berusik. Lantas dari manakah tenaga diperolehi?. Entahlah, tetapi yang pasti di pertengahan jalan seorang rakan yang membawa bekal Power Root Tongkat Ali memberikan satu tin kepada saya dan tanpa berlengah lagi, terus saya minum. Sungguh lazat dann hasilnya.... di puncak Mt. Fuji.

5 Ogos 2006
Gunung Fuji, Jepun.

Jika anda adalah pengurus pengiklanan Power Root: Adakah anda akan menaja kumpulan ini mendaki lagi?

1 comment:

Akuro ® said...

Terbukti memang power ye?