Labels

Wednesday, June 13, 2007

CERMIN DIRI

AKU
Saya adalah seorang yang baik. Murah hati. Peramah. Walau bagaimanapun anda perlulah kenali rapat dengan saya, maka anda akan tahu perangai saya. nampak saja muka saya ni serius tapi hati baik beb!.

ORANG
Alahai dia tu. Teruk tol ler. Sombong semacam jer. Eksyen tu...

JIRAN
I tak kenal sangatlah dengan dia. Dia jarang bergaul dengan masyarakat kat sini. Dia sendiri-sendiri jer

ANAK BUAH
U jangan mengata. Dia tu bos I tau!.
(dalam hati: Bilalah bos aku nak dapat promotion?. Dapatlah aku bos baru).

Pendek kata, cermin diri kita ialah orang lain. Orang disekeliling kita. Orang bawah kita. Orang atas kita. Kiri-kanan. Belakang-depan. Semuanya orang. Kita bukan boleh cermin diri sendiri.

[habis].

2 comments:

Yang bernama Siti said...

Merajuk ke MBA?

Anonymous said...

kita perlu mengadakan cermin 360 degree. Kalau cermin kat depan sahaja, tak mampak di belakang. kalau cantik depan tapi di belakang ... masyallah, tak guna juga ...

tak gitu SITI