Labels

Tuesday, June 05, 2007

SALAH SIAPA?

BOS:
Pegawai-pegawai muda sekarang ni teruk betul. NAk tunjuk pandai saja. Cakap serba serbi boleh. Suruh buat tak tahu. Pulak tu tak respek langsung kita sebagai bos. Zaman kita dulu, oooo cukup respek sama bos. Kecut.... tengok bos. Tapi bebudak sekarang buat kita ni macam kawan-kawan diorang saja.

PEGAWAI:
Bos kita tu tak dinamik langsung. Fesyen lama. Itu zaman pre-merdeka bolehlah macam tu. Zaman kini mana ada red tape lagi. Ini zaman service delivery. Kita kena perform. Kita kena deliver. Kita perlu pro-aktif. Masalahnya dia tak mahu dengar kita. Kerja senangpun kena dua tiga meeting. Buang karan jer. Macamana negara nak maju kalau bos macam ni?.

Salah Siapa?. Bos
Kalah Siapa?. Rakyat

2 comments:

Anonymous said...

dua dua sebenarnya... bos kena flexible dgn idea/cara kerja baru. pekerja kena respect cara bos.. assist the manager to manage...

mba said...

JIka organisasi berjaya, kejayaan siapa?

= boss!