Labels

Thursday, June 28, 2007

JANGAN AJAR SAYA

ORANG yang bukan pakarnya, janganlah ajar saya. Saya sudah 130 tahun buat penyelenggaran bangunan. Saya tahu apa yang perlu dibuat. Saya tahu tugas saya.

Awak apa tahu?.

Itu siling bukan bocor tau!. Itu air juga jatuh dari atas. Mesti ada beza mana satu bocor mana satu air melimpah. Mana satu air turun dari atas.

Ini semua kontraktor bikin salah. Tidak ikut peraturan. Tidak ikut spesifikasi. Bukan saya salah.

Itu bangunan juga bukan bulum siap. Mesti faham butul-butul. Kontraktor masih bulum hantar barang. Itu saja. Ini bukan besar punya hal. Ini bukan bangunan tidak siap. Barang saja tidak sampai. Macamana mau bikin siap?.

Siling runtuh saya tau. Saya sudah arahkan orang saya pigi tengok. Itu siling runtuh, bukan bangunan runtuh. Bukan masalah struktur. Ia masalah siling saja. Kita akan tukar semua siling baru, mahal punya. Itu apa akustik ka dia punya nama. Saya tau saya tau.

Paip bocorpun bukan paip yang bocor, itu isu kena tau. Tuala wanita sudah sekat air dari mengalir. Air mana mau pergi?. Tuala sudah ada dalam paip?. Kita suda arahkan lain kali hanya tuala lelaki saja boleh masuk tandas. Macamana ini, tuala wanita pula buat kacau. Saya ingat itu tuala mau cari tuala lelakilah.

1 comment: