Labels

Tuesday, June 13, 2006

PATAH SAYAP TERBANG JUA



create your own visited countries map
or vertaling Duits Nederlands
visited 9 countries (4%)

DALAM dunia ni ada berapa negara?. Setakat ni saya hanya berpeluang ke 9 buah negara, atau 4% sahaja!. Apa? jeles? Apa nak buat.... itu saja rezeki saya. Selama 6 tahun bekerja di jabatan pertama saya, sekalipun saya tak pernah berpeluang nak naik kapal terbang.

Di Jabatan kedua, saya tak lama. Orang lain kiri-kanan naik turun kapalterbang, saya jadi jaga kat ofis. Akhirnya bos offer saya gi kursus. Pilihlah kursus mana yang kau nak, isi borang nanti saya sokong. Fuh.... saya pilih kursus paling panjang, walaupun kena sains kontrak 2 tahun, tak pa. Dapatlah merasa naik kapalterbang. Kini selepas 17 tahun berlalu, saya jumpa semula bos saya tu, kerja satu kementerian dan akan bersara hujung tahun ni. Thank you bos.

Di jabatan ketiga memang banyak naik kapalterbang, tapi domestik sajalah. Sebabnya jabatan ni ada 70 cawangan dan skop kerja memang kena round ofis. Akhirnya minta buat further study kat oversea. Itu saja peluang nak gi oversea.

Jabatan seterusnya murah sikit rezeki. Dapatlah ke US, China, Filipina, Thailand dan Jepun. Wah lima negara di satu jabatan. Murah tol rezekinya ya?. Ada kalanya dalam satu bulan, dua kali saya dapat ke oversea. US & China dihantar kursus/seminar. Filipina, Thailand & Jepun saya diminta bentang kertas.

Jabatan seterusnya tak ada apa

Jabatan berikutnya domestikpun tak merasa.

Jabatan seterusnya macam tu juga.

Kini..... (dulu dan selamanya) ;-)

3 comments:

Anonymous said...

saya tak pernah ke negara luar
kecuali thailand.
untung saya orang perlis

Anonymous said...

Peluang utk tuan banyak lagi, masih muda...

Akuro ® said...

Saya pun sama.

*sigh*