Labels

Friday, May 27, 2016

MERCEDES KURANG KUASA (UNDERPOWER MERCEDES)

MALAM ini saya teringat ketika saat-saat kami menjadi "orang kaya" dan tinggal di kawasan mewah di UK dulu. Dulu-dulu. Pada masa itu di rumah kami ada empat buah mercedes. Setiap hari gilir-gilir bawa.

Ini cerita pasal orang kita nak beli Mercedes.

A: Aku nak beli 190E saja, sebab tak cukup duit

B: 190E tak ada nilai jualan balik. Belilah 200E. Body sama macam 230, 260 dll. Mahal sikit saja. Balik Malaysia boleh jual. Mahal ooo.

C: Aku tak suka model 124. Kawan aku kata ia underpower. Aku nak beli model 123.

B: Siapa yang kata Mercedes under power?

C: Kawan aku. Dia mekanik. Dia banyak baiki kereta.

B: Engkau ni percaya sangat pada kawan. Dia certified mercedes engineer ke?. Au nak gelaklah bila kata Mercedes underpower... Mercedes antara kereta terbaik seluruh dunia tau!. Kita toooot under power mungkinlah. Ini mercedes woo.

A: OKlah aku beli 200E lah.

B: inilah orang kita, buat andaian tanpa fakta. Macamana nak dapat PhD?.

Nota:

A dan B ialah calon sarjana
C ialah calon doktor falsafah




1 comment:

Afif Rayyan said...

Lawak giler.. kahkahkah