Labels

Wednesday, August 08, 2012

30 TAHUN KERJA: APA YANG SAYA DAPAT?


DI SINI saya ingin senaraikan apa-apa faedah yang saya dapat selama 30 tahun bekerja. Ia sekadar rekod, bukan untuk tujuan lain. Jauh sekali tidak bersyukur dengan apa yang ada.

1983-1989 JKR:

+Tempat pertama kerja ini saya mendapat banyak ilmu, ramai kawan dan semangat untuk bekerja. Saya adalah pegawai ICT pertama di sini. Saya juga banyak menghadiri kursus di INTAN untuk mengutip ilmu dan kepakaran.

1989-1990 JPA:

+Di sini saya berpeluang naik kapalterbang buat pertama kali. Saya keluar negara buat pertama kali. Saya diberikan peluang hadir kursus System Engineer selama enam bulan di Okinawa International Center (OIC).

+Pulang dari Jepun saya mendapat kenaikan pangkat, memangku Tingkatan Kanan.

1990-1996 JPJ:

+Saya bekerja kuat di sini seperti jabatan-jabatan sebelumnya. Di sini saya perolehi lesen memandu kelas "E". Sayangnya saya tidak sempat ambil lesen "B" kerana semua staf sudah ada lesen "B".

+Di sini saya berpeluang pergi ke seluruh JPJ negeri. Naik kapalterbang. Memandu dan tidur di hotel-hotel di mana mesyuarat atau lawatan diadakan.

+Saya mengakhiri perkhidmatan di sini dengan menyambung pelajaran ke peringkat sarjana di UK.

1997-2002 JAN

+Di JAN saya mendapat Anugerah Khidmat Cemerlang yang pertama setelah lebih 18 tahun berkhidmat. Di sini juga saya berpeluang bekerja di syarikat swasta selama dua tahun dalam projek pembangunan EGAG.

+Buat pertama kali berpeluang ke USA, menghadiri kursus.

2003 HOSPITAL SELAYANG

+Tempoh perkhidmatan di sini terlalu pendek, namun saya berjaya menyakinkan pihak pengurusan hospital dan mengenali doktor-doktor pakar di sini.

2003-2005 MITI

+Saya berjaya memperkenalkan konsep bari pengurusan projek.

2005-2010 KKM

+Anugerah Perkhidmatan Cemerlang

*Berpeluang ke bilik Ketua Setiausa Negara (KSN) kerana masalah rangkaian

+Menghadiri kursus CIO di Boston, USA

+Menghadiri lawatan ke MOH New Zealand

+Kenaikan pangkat ke JUSA.

2011-KINI.

?

2 comments:

cik a***a said...

Rindu dengan ofis2 lama ye?

mba2u said...

Lebih kurang gitulah :)